Wykorzystanie animacji 2D i 3D w marketingu

produkcja animacji 2d i 3d

Produkcja animacji 2D i 3D to obecnie niezwykle powszechne działanie, które najczęściej wykorzystywane jest podczas tworzenia animacji reklamowych, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Im kreatywniejsza i ciekawsza animacja, tym bardziej zapada ona w pamięć odbiorcy, a co za tym idzie zwiększa ona grono klientów, którzy w przyszłości mogą chcieć skorzystać z usług lub produktów oferowanych przez udostępnioną w reklamie markę. Produkcja animacji 2D i 3D to sposób nie tylko dla początkujących firm, które dopiero chcą zyskać popularność na rynku, ale również dla firm, które są już doskonale znane klientom, jednak za pomocą animacji chcą umocnić wizerunek danego produktu w pamięci klientów. Animacje 2D i 3D posiadają jednak pewne różnice, zarówno w przypadku formy, jak i zastosowania danego stylu w praktyce. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj poniższy artykuł! 

Produkcja animacji 2D i 3D – różnice 

Choć sama produkcja animacji 2D i 3D posiada wiele różnic, dotyczą one również wykorzystania powstałych na różne sposoby animacji w marketingu. Animacje wykonane w formie 2D najczęściej wykorzystywane są w przypadku produkcji materiałów edukacyjnych. Animacja 2D w połączeniu z głosowym wyjaśnieniem pozwala lepiej dotrzeć do odbiorcy i ułatwić mu zrozumienie przekazywanych informacji. Dzięki wykorzystaniu animacji, materiał naukowy jest łatwiej zapamiętać, niż w przypadku suchej teorii w formie tekstowej. 

W przypadku animacji 3D możemy mówić już o kampaniach reklamowych, których głównym celem jest zwiększenie wiarygodności produktu, poprzez pokazanie go klientom z każdej strony. Animacja 3D skupia uwagę klientów, a widziany na ekranie obraz na skutek wykorzystanych kolorów, form oraz dźwięków zapada w pamięci odbiorcy. Dzięki animacjom 3D możemy liczyć na większe zainteresowanie naszym produktem lub oferowaną przez nasze przedsiębiorstwo usługą. Kampanie reklamowe wzbogacone w materiały stworzone w formie produkcji 2D oraz 3D widoczne są już nie tylko w reklamach telewizyjnych, ale również kampaniach prowadzonych na portalach takich jak Facebook czy Instagram.